La veritable història de les dones que es van perdre en el desert neozelandès | CAT.rickylefilm.com
L'esdeveniment

La veritable història de les dones que es van perdre en el desert neozelandès

La veritable història de les dones perd al desert Nova Zelanda

Quan Rachel Lloyd, de 22 anys, es va quedar atrapat en una caminada amb la seva mare, Carolyn, de 47 anys, que era el començament d'un malson. Aquesta és la seva increïble història.

Estirat en un llit de fulles de falguera en temperatures just per sobre de la congelació, la mare va dur a terme els meus peus a la falda, fregant-les amb les mans en un intent desesperat per promoure la circulació. No vaig sentir res, fins i tot mentre els donava cops repetidament amb els punys. Havien passat quatre dies angoixants ja que havíem perdut el nostre camí en el desert, i el meu cos tremolava sense control, intentant escalfar-se. Mentre em quedava dins i fora de la consciència, estava convençut que tenia només qüestió d'hores de vida.

Rebobinat menys d'una setmana al 22 d'abril, 2016, i la mare va plorar llàgrimes d'alegria mentre ens abraçàvem a la terminal d'arribades a l'aeroport d'Auckland després del seu llarg vol de Charlotte, Carolina del Nord. Havien passat dos mesos des de l'última vegada que vam veure entre si i que amb prou feines podia contenir l'emoció davant la perspectiva d'explorar Nova Zelanda amb la seva única filla. Els dos estàvem àvids excursionistes, i els nostres plans incloem senderisme un volcà actiu a l'illa de Rangitoto. Vam tenir només cinc dies junts, i jo volíem cada minut per a ser increïble.

Havia deixat la seva casa per a Nova Zelanda al febrer per obtenir un títol en ciències polítiques a la Universitat de Massey a Palmerston North. Des veure El Senyor dels Anells a l'edat de deu anys, havia somiat amb viatjar aquí. Em vaig sentir atret per la bellesa natural del país, i la vaig imaginar que anava a casar-se a la part superior d'un dels seus verds muntanyes un dia.

Dimarts 26 d'abril de mare i jo vam planejar anar d'excursió la pista Kapakapanui al Parc Forestal de Tararua. Era una ruta de sis a vuit hores i sabia que seria dur físicament - es mostra com una pista d'avançada per a les persones que tenien moderat a alt nivell les habilitats de travessa - però la impressionant vista de la Serralada Tararua valdria la pena ella.

DIA 1: 11 hores perdudes

Vestit amb entrenadors, trekking pantalons, mitges de compressió llargues, a més de les nostres jaquetes de pluja lleugera sobre de màniga llarga T-shirts, ens hem posat en el nostre camí a les 9 am, fent torns per portar la meva motxilla, que estava plena amb 4,5 litres d'aigua i entrepans. Mare havia insistit a portar les sobres del seu vol, com galetes, barreja de fruits secs, cacauets, un paquet de formatge i alguns dolços. Recordo que estava irritada, pensant que era massa a la part superior de les pomes i de mantega de cacauet i melmelada-i d'amanida d'ou sandvitxos que hi havia ple. Jo no vull ser transportar pes addicional.

Hem seguit els marcadors taronja, creuant 12 rius sense ponts. Les úniques persones que vam trobar eren dues dones que dirigeixen de nou i un parell de tipus que van marxar dreta més enllà de nosaltres i mai van tornar a veure. Jo tenia un esquinç de turmell, encara s'està recuperant d'una lesió anterior, així que havia de seguir prenent la cama ortopèdica per evitar que es mulli. També vaig tenir tendinitis i bursitis, una inflamació del teixit tou al voltant del múscul de la meva taló, que he estat lluitant durant anys. Caminar fins al cim, em sento un dolor agut, però em vaig sentir segur que podia fer-ho. Sempre he estat físicament actiu, des de l'aixecament de peses i corrent a la pràctica d'esports competitius. Mai deixo que el que li feia mal - volia mare per gaudir del passeig i no haver de preocupar-se per mi.

Tres hores més tard, arribem al cim amb les seves espectaculars vistes de manera Kapiti Island en la distància. Mare estava sorprès davant l'abundància de la natura verge. Ens vam quedar de peu mirant cap a la Muntanya Hèctor, el pic més alt de la zona a 1,529m, amb la seva creu commemorativa. No podria haver estat més feliç.

Després de menjar el dinar al migdia vam decidir tornar i anar al cotxe. La caminada completa és un bucle amb dos camins, i que continua en la direcció correcta. Però en lloc de seguir els marcadors de taronja, vam veure únics blaus, per la qual cosa assumim que representaven la segona part de la caminada. Als 20 minuts, el terreny es va convertir en jungly i costeruts. Al principi, vam riure, pensant en el boig que era el que ens aferrem a les branques perquè no llisqui per la pendent fangosa. Fins i tot quan l'últim marcador vam veure simplement apuntant cap avall, vam pensar que era divertit. No obstant això, deu minuts més tard, ens vam adonar que no hi havia marxa voltant. S'havia convertit en físicament impossible tornar a pujar. Tot d'una, la gravetat de la situació va colpejar.

Vaig prendre la davantera, sabent mare té un horrible sentit de l'orientació. Podia sentir l'adrenalina per les venes, el que va alimentar la meva determinació per portar-nos a la seguretat - que era tot el que podia pensar. Passant per sota de les teranyines, que patinem costa avall. En un moment donat, estàvem escalada lliure al llarg del costat d'un penya-segat, amb roques afluixant sota dels nostres peus, colpejant en els 200 metres riu avall. Estàvem aterrits. Els dos sabíem el perillosa que la caminada s'havia convertit. En una lleixa, ens vam registrar els nostres mòbils, però no hi havia cap servei i estava sorpresa que ni tan sols podia fer una trucada d'emergència.

En caure la tarda, la foscor havia caigut i que no va tenir més remei que passar la nit - la riba del riu encara massa lluny per arribar-hi. Encara que cap dels dos va dir res, les circumstàncies van anar més enllà dels factors de confusió. Sense previ avís, de cop i volta estàvem sols en el desert, furgant a la recerca d'un lloc que podia seure i sentir-se segurs fins al matí següent.

Arribem a un arbre que sobresurt del penya-segat, amb vista a una cascada. A cavall entre ella, ens aferrem l'un a l'altre a la recerca de calor quan la temperatura es va desplomar, mantenint entre si despert, perquè no llisqui. Sabíem que no ajudaria a parlar del mal que estava la prova. En el seu lloc, fem broma sobre el enfadat que el meu pare, Barry, seria. Mai oblidaré el moment mare va treure el formatge - i el va deixar caure. A la incredulitat, vam veure com es va desplomar sobre les cataractes. Es va dur tot el que tenia per no plorar.

DIA 2: 35 hores perdudes

Una vegada que arribem al riu, el seguim riu avall durant hores, caminant d'un costat a un altre, incapaç de caminar al llarg de les seves ribes aspres. La pista Kapakapanui s'inicia al riu, així que em vaig sentir segur que ajustar-se a ell, finalment, ens portaria de tornada a l'aparcament. Va ser precària - roques relliscoses trontollar a cada pas. De vegades, estàvem a fins als genolls, el so de l'aigua tronant passat. La meva ment vagava, pensant una i altra vegada com li havia anat tan terriblement malament. Més tard vaig descobrir els marcadors blaus que havia seguit estaven en el seu lloc per al seguiment de la zarigüeya i el següent taronja havien estat pujats a un arbre, que havíem passat per alt. La mare va seguir cridant a mi per no córrer cap risc. Ella és la pitjor en tractar d'ocultar els seus sentiments - que és una de les coses que m'agrada d'ella - així que sabia que estava ansiós, fent tot el possible per mantenir-se optimista.

Després, a principis de la tarda, em vaig relliscar i vaig caure cap a enrere, colpejant el meu cap. Jo no estava sagnant, però m'aterria m'havia aconseguit una commoció cerebral, perquè el meu cap bategava i em vaig sentir marejat. La mare volia ajudar, però jo li cridava a quedar-se on estava, a certa distància darrere meu, així que podria dir-li que no al pas. M'estava congelant fred, amarat de cap a peus, i a partir de llavors, no podia escalfar-se.

Aviat, les meves cames estaven començant a sentir rigidesa. El meu turmell estava inflat i palpitant, el que feia difícil per saltar sobre les roques. Jo estava en el dolor total, mentre que la mare encara estava físicament fort. En un enlluernament, continuem la nostra apagades elèctriques, assaborint el gust dels tres galetes que vam menjar en el camí, fins que ens trobem amb un camp on podíem passar la nit. Ajagut en fulles de falguera en 4 °, ens vam abraçar fort i em vaig sentir com un nen quan la meva mare i jo utilitzen per abraçar junts al llit. Era tan brutalment fred. El meu cos es va estremir i els meus dents petaven tant que amb prou feines podia formar una oració. A mesura que el vent udolava, per la qual cosa és impossible dormir, la mare va tractar de calmar per recordant un recent viatge que havíem estat amb el meu pare i els meus germans, Josh, de 28 anys, i David, de 25 anys, a Sant Martí. Com m'hagués agradat que estàvem allà veient la posta de sol.

DIA 3: 59 hores perdudes

A les 6 am, ens vam proposar novament pel riu. Se sentia com un laberint - cada corba amb forma de serp que ens porta més a prop i després més lluny de l'aparcament. Va ser frustrant. Tot i així, jo estava decidit a seguir endavant, tot i haver perdut la sensibilitat a les cames i els peus. Crec que es pot fer res si es manté una actitud positiva i mantenir-se mentalment fort. Però quan anava fent fosc, la mare va insistir que ens aturem.

Aquesta nit, en una zona de gespa prop d'un bosc, com la mare va dur a terme els meus peus a les seves mans fent tot el possible per escalfar-les, vaig començar a entrar en pànic, pensant, 'Què passa si els meus peus han de ser amputada? I si moro? Com vaig a la mare a seguir? ' Ella estima els seus fills més que res al món. Mai s'havia abandonat un de nosaltres.

M'estava tornant incoherent, incapaç de prestar atenció, i la meva visió es va ennuvolar. Em Parpelleig i veure estrelles o formes borroses - que era estrany. Recordo vagament parlant de menjar, ja que havíem menjat l'últim dels nostres subministraments, potser cinc cacauets. Ens vam posar d'acord ous remenats i tortitas de l'àvia seria perfecte ara. Però en aquest moment, que havia començat a perdre la gana.

DIA 4: 83 hores perdudes

Vaig sentir que les meves cames havien estat canviats per a pilons ja que plodded des d'ara, només per haver de donar la volta al cap de dues hores, ja que el riu s'havia tornat massa empinada per navegar. El dia anterior, havíem begut l'últim de la nostra aigua i va haver de recordar-se mútuament per beure del riu.

No tenia energia a l'esquerra i la mare em vaig llançar sobre la seva esquena. En silenci atordit, tornem a la zona de gespa, arrugant a terra en l'esgotament. Vaig pensar en el meu pare i els meus germans, preguntant-se si sabien que ens faltava i el pensament el espantat que ha de ser. Em vaig dir al pare i els meus companys on anàvem i quan ens agradaria tornar. Segurament, vaig pensar, algú ha d'haver trucat a la policia per ara. Però si no, em preguntava que trencaria als meus millors amics si mai vam ser rescatats. Jo no vull que s'assabenten de la meva mort en les notícies.

Quan hi era en un estat catatònic, mare va tenir la idea de construir dos signes AJUDA gegants utilitzant fulles de falgueres i roques. És tot una mica borrós, però recordo que li va prendre la resta del dia, perquè ella faria una lletra i després córrer a veure com estava, tractar d'aconseguir que parli o que em agitar per assegurar-se que estava encara respirant. Em sentia com un zombi. Aquesta nit, la mare i jo preguem junts, però, no abandonar tota esperança que poguéssim ser trobat. Déu era la roca quan el terreny s'esfondrava en cada moviment que feia. Tot i que les coses semblaven impossibles, la mare i vaig sentir la seva presència amb nosaltres i van pregar per ell continuï a facilitar-nos les coses que necessitem per seguir endavant.

Dia 5: 95 hores perdudes

Poc després del migdia del dissabte 30 abril, vam sentir el brunzit d'un helicòpter que s'aproximava. Tots dos ens va cridar, i la mare va saltar amunt i avall, agitant els braços frenèticament. No deixava de pensar que estava al·lucinant. Però llavors el pilot em va prendre en els seus braços i em va portar a l'helicòpter. Va ser aclaparador. Més tard vam descobrir que el pare havia trucat a la policia, després d'haver tractat de cridar diverses vegades. Quan la mare no va fer el seu vol a casa el dijous, que sabia amb certesa que alguna cosa havia sortit terriblement malament.

Volem a Wellington Hospital, on va ser tractat per la hipotèrmia, la desnutrició i la deshidratació. Havia perdut 15 lliures i els metges em va dir que era hora de morir. Quan em va trucar el pare, ell només balbucejava, incapaç de formular paraules. Mare tenia un temps difícil sortir del meu costat ni per un segon. Sempre hem estat a prop, però aquesta prova sense dubte ha creat un vincle únic entre nosaltres.

Aquestes primeres nits a l'hospital, m'agradaria sentir l'udol del vent fora de la meva finestra i tenir escenes retrospectives que em va mantenir despert. El so de l'aigua em va donar calfreds. Cada vegada, donaria tornada a l'oració. La nostra fe ens havia donat la motivació per perseverar i mantenir una actitud positiva. Recordant constantment a mi mateix que Déu tenia un pla per a mi, i que tot passa per una raó, em va permetre empènyer a través dels desafiaments físics i mentals que semblen impossibles.

Es deia adéu a la dura mare quan ella va tornar a casa el 8 de maig, però encara ho estimo Nova Zelanda, ara encara més. La gent ha estat molt amable i no puc agrair als rescat de muntanya, la policia i equips hospitalaris suficient per al seu suport. Estic voluntari a Nova Zelanda Recerca i Rescat per ajudar a difondre el seu missatge i assegurar que les persones estan preparades quan s'encamina a les alces. És per ells que jo sóc aquí, i estic tan profundament agraït d'estar viu.

No deixaré que això em va vèncer. Nova Zelanda és un país tan bonic i, tan aviat com sóc prou forta, m'agradaria anar de nou senderisme - hi ha tantes més muntanyes Estic decidit a pujar.

SENDERISME consells de seguretat per saber abans d'anar

Amb la seva pròpia història de terror fresca en la seva ment, i ara com a voluntari per a Nova Zelanda Recerca i Rescat, Rachel comparteix les tres primeres peces de consells de seguretat que desitja que ella havia seguit:

Sempre dic a algú els seus plans - idealment algú local - i deixar una nota al seu cotxe dient a on va i quan pensa tornar. El meu pare estava anticipant un missatge de veu de la nit ens vam tornar. Però podríem haver fet més - la majoria dels països tenen en línia o imprès recursos que pot omplir i deixar al tauler de control del seu cotxe i donar a un veí, o qualsevol persona! També hi ha algun gran seguretat d'aplicacions per aquí, igual que l'App Senderisme Seguretat en el HikerAlert.com, que envia missatges d'alerta als seus contactes d'emergència si no registres.

Assegura't que tens un mapa imprès de la pista. Sé que sona obvi, però a diferència dels telèfons, un mapa imprès no es quedarà sense bateries. A casa, als EUA, estic acostumat a ser capaç de fer l'ingrés en un Centre de Visitants o lloc on el guardaparcs li pot proveir amb mapes i descripcions dels senders. A Nova Zelanda no hi havia sempre el registre d'entrada en llocs per recollir informació. També és important investigar nivell de dificultat de la pista - una pista d'avançada en un país podria tenir un significat diferent en una altra. Llegiu amb atenció la descripció de la ruta.

Essentials Pack com un ganivet, llumins, brúixola, aliments nutrients densa i un carregador de telèfon portàtil. Si haguéssim estat duent alhora un mapa imprès i una brúixola m'hauria adonat ràpidament que anàvem en la direcció equivocada.

Per obtenir més consells de seguretat senderisme, visitar adventuresmart.org.nz i mountain.rescue.org.uk

I si les coses van malament...

Quan el seu caminada va convertir en un malson, Rachel es va basar en aquestes estratègies:

El romandre enfocat i optimista. No sempre era fàcil de fer, però no perdre-sens dubte va ajudar. He intentat trobar el positiu en cada situació - em vaig quedar pensant, 'almenys no està plovent i tinc a la meva mare amb mi, així que no estic sol'.

L'ús de calor del cos. Això era tan important en la nit quan les temperatures van baixar i el vent era fort. Ens aferrem a nosaltres mateixos junts i coberts de falgueres gruixudes per ajudar a atrapar la calor i gaudir d'una mica de l'aigua de la roba mullada.

Autocontrol. La força mental és essencial a l'hora de racionament d'aliments. La mare em va mantenir demanant a menjar l'últim dels subministraments a causa que estava famolenc, però va seguir recordant a mi mateix que no sabíem quan rescat arribaria. Sempre he cregut que la majoria de les coses són el 75% mental. Vaig mantenir aquesta forma de pensar tot el recorregut.